کفش و لباس مناسب ورزش

اهمیت کفش و لباس مناسب برای ورزش

استایل و ظاهر خوب در باشگاه برای تمامی افراد امر مهمی محسوب می‌شود. انتخاب کفش و لباس مناسب ورزش هدف بزرگتری دارد. هدف از انتخاب کفش و لباس مناسب پیشگیری از صدمه و آسیب به بدن می‌باشد. به عنوان مثال تحقیقات نشان می‌دهد که انتخاب کفش مناسب در هنگام دویدن خطر آسیب به مچ پا را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهد. کاهش ضربه به مفاصل و بافت‌ها موجب حفظ سلامت بدن برای انجام ورزش مورد علاقه می‌شود. پوشیدن کفش‌های ورزشی مناسب که برای تمرینات خاص طراحی شده‌اند، سبب پیشگیری از آسیب دیدگی، بهبود عملکرد و حفظ سلامت بدن می‌شوند. سلامت پا نقش مهمی در توانایی شما برای عملکرد خوب در ورزش دارد. کفش نامناسب سبب ایجاد اصطکاک و فشار به پا می‌شوند در نهایت منجر به آسیب در حین ورزش می گردد.

لباس ورزشی استاندارد بر عملکرد و استقامت تاثیر مستقیمی می‌گذارد. گرمای بیش از حد در هنگام فعالیت‌های ورزشی یک مشکل اساسی محسوب می‌شود. لباس ورزشی تنفس پذیر و رطوبت گیر بهترین لباس برای ورزش است. پارچه‌هایی که برای تولید لباس های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید از گرم و یا سرد شدن بیش از حد بدن پیشگیری نمایند. کفش و لباس مناسب ورزش احساس راحتی را در فرد ایجاد می‌کند. با توجه به اینکه افراد در هنگام تمرینات ورزشی زیاد عرق می‌کنند، لباس های‌ ورزشی ضد تعریق را انتخاب می کنند. لباس‌هایی که پارچه‌های قابل تنفس دارند، رطوبت را از بین می‌برند و تفاوت فوق العاده‌ای در احساس شما به وجود می‌آورند. برای عملکرد بهتر در هنگام ورزش شما باید لباس‌های انعطاف پذیری را انتخاب کنید که موجب بهبود دامنه حرکتی می‌شوند.

 

کفش و لباس مناسب ورزش

کفش و لباس مناسب ورزش

ویژگی‌ های کفش ورزشی مناسب

  • کفش ورزشی مناسب دارای بدنه مشبک است و جریان هوای بهتری دارد؛ در نتیجه داخل آن خشک و خنک باقی می‌ماند. توجه به این نکته برای افرادی که پاهایشان عرق می‌کند به منظور رعایت بهداشت، بسیار حائز اهمیت است.
  • کفش ورزشی مناسب از انعطاف پذیری مطلوبی برخوردار است و به آسانی تغییر شکل نمی‌دهد.
  • زیره این کفش‌ به گونه‌ای است که از سر خوردن فرد در هنگام ورزش پیشگیری می‌کند. ضد لغزش بودن زیره کفش برای افرادی که در باشگاه تمرین می‌کنند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • طراحی استاندارد و قوس مناسب کفی کفش سبب می‌شود تا وزن فرد به طور مساوی در پا توزیع شود و از ایجاد فشار به پنجه و یا انگشتان پا پیشگیری می‌کند.

3 نکته مهم برای انتخاب لباس ورزشی 

  1. لباس ورزشی مناسب باید احساس راحتی را ایجاد کند. پارچه‌های مورد استفاده برای این نوع لباس‌ها قابل تنفس و سبک هستند. بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنید که باعث تهویه بهتر می‌شوند و احساس ناراحتی ناشی از تعریق در هنگام ورزش را کاهش می‌دهند.
  2. انتخاب سایز مناسب در هنگام خرید لباس ورزشی بسیار حائز اهمیت است. لباس‌های ورزشی خیلی تنگ و یا گشاد احساس ناراحتی در فرد ایجاد می‌کنند که بر عملکرد شما تاثیر می‌گذارد.
  3. لباس ورزشی به دلیل شستشوی مداوم ممکن است دچار ساییدگی و پارگی شود. در نتیجه انتخاب لباس های ورزشی با دوام و ماندگار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لباس‌هایی را انتخاب کنید که از پارچه‌های با کیفیت تولید شده‌اند. درز‌های تقویت شده و دوخت دوبل لباس های ورزشی نشانگر ساخت محکمی است که طول عمر آنها را تضمین می‌کند.

کفش ورزشی مناسب

کفش ورزشی مناسب

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *