تاثیر ورزش بر افسردگی

ورزش چگونه به افسردگی و اضطراب کمک می‌کند 

علائم افسردگی و اضطراب در اکثر مواقع با تمرینات ورزشی بهبود می‌یابند. زمانی که شخص دچار افسردگی و یا اضطراب می‌شود، ورزش آخرین کاریست که می‌خواهد انجام دهد. اما پس از شروع تفاوت بزرگی در خلق و خوی فرد ایجاد می‌شود. تاثیر ورزش بر افسردگی فوق العاده است. به طور مثال انجام تمرینات ورزشی به صورت مداوم موجب پیشگیری و بهبود بسیاری از مشکلات روانی می گردد. سلامت فیزیکی و روانی به بهبود خلق و خو و کاهش افسردگی کمک بسیار خوبی می‌نماید.

کاهش افسردگی و اضطراب زمانی اتفاق می‌افتد که فرد به صورت منظم ورزش می‌کند. ورزش منظم موجب ترشح آندورفین‌ها در مغز می‌شود. آندورفین‌ها احساس خوبی را در بدن ایجاد می‌کنند. با انجام تمرینات ورزشی، ذهن خود را از نگرانی‌ها دور می‌کنید. فکر کردن به چیزهای دیگر به جای نگرانی موجب دور شدن شما از چرخه افکار منفی می‌شود. افکار منفی، افسردگی و اضطراب را در بدن تغذیه می‌کنند. یکی از تاثیرات ورزش بر افسردگی آن است که موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شود. رسیدن به اهداف و یا چالش‌های ورزشی حتی موارد کوچک، اعتماد به نفس فرد را افزایش می‌دهند. همچنین تناسب اندام باعث می‌شود که فرد احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشته باشد.

تاثیر ورزش بر افسردگی به گونه‌ای است که باعث افزایش تعامل اجتماعی می‌شود. فعالیت بدنی فرصت را به شما می‌دهد که با دیگران معاشرت نمایید. به طور مثال به اشتراک گذاشتن یک لبخند دوستانه و یا احوالپرسی در هنگام قدم زدن باعث بهبود خلق و خو می شود. انجام کار مثبت برای مدیریت افسردگی و یا اضطراب به عنوان یک استراتژی مقابله‌ای سالم محسوب می‌شود.

 

تاثیر ورزش بر افسردگی

تاثیر ورزش بر افسردگی

 

بهترین ورزش برای شادابی و تاثیر  بر افسردگی

کاهش افسردگی و اضطراب با انجام انواع مختلف تمرینات ورزشی امکان‌پذیر است. فکر کردن در مورد چگونگی و مکان ورزش می‌تواند فشار بیشتری به فردی که با علائم افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند، بی‌افزاید. افراد برای انجام برخی از فعالیت‌های ورزشی حتی نیازی به ترک خانه ندارند.

  • یوگا

بهترین ورزش برای شادابی، یوگا محسوب می‌شود. این ورزش به دلیل فراخوانی حس آرامش می‌تواند به فرد کمک بسیار خوبی نماید. در هنگام ورزش یوگا تنفس فرد به صورت ریتمیک می‌شود و آگاهی روز افزون از بدن منجر به بهبود خلق و خوی فرد می‌گردد. انجام یوگا حداقل دو بار در هفته منجر به کاهش افسردگی و اضطراب خواهد شد.

  • پیاده روی

پیاده‌روی به صورت منظم سبب کاهش علائم مربوط به بیماری‌های روانی مزمن مانند اضطراب و افسردگی می‌شود. افراد می‌توانند بدون تجهیزات و یا عضویت در گروه خاصی در هر مکانی قدم بزنند. پیاده‌روی با افزایش گردش خون و جریان خون در بدن و مغز به تقویت خلق و کمک می‌کند. ورزش به همراه تعاملات اجتماعی مثبت باعث بهبود خلق و خوی منفی می‌شود و افسردگی را دفع می‌کند.

  • بدنسازی

بدنسازی به عنوان بهترین ورزش برای شادی محسوب می‌شود. ورزش‌های مقاومتی با کاهش اضطراب و افسردگی نتایج سلامت روان را بهبود می‌بخشند. در حین تمرینات ورزشی هورمون‌هایی در مغز ترشح می‌شوند که موجب تعدیل حالات خلقی و هیجانی می‌گردند. ورزش بدنسازی توانایی انتقال دهنده‌های عصبی مغز را که به کاهش افسردگی کمک می‌کنند، افزایش می‌دهد.

بهترین ورزش برای شادابی

بهترین ورزش برای شادابی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *