ماهیچه های خود را قوی کنید

اصولی ترین تقویت ماهیچه های ورزشکاران

تقویت ماهیچه های ورزشکاران روندی است که با انجام فعالیت‌های ورزشی منظم صورت می‌پذیرد. تقویت عضلات با افزایش حجم ماهیچه‌ ها همراه است که این عمل در استقامت عضلات و سلامت فیزیکی بدن نقش اساسی ایفا می‌نماید. تمرین های ورزشی مداوم علاوه بر تقویت ماهیچه ها، سبب استقامت عضله ها می‌گردند. برای عضله سازی، ورزشکاران تمریناتی را انجام می‌ دهند که متناسب با هدفشان باشد. تغذیه صحیح و استراحت اصولی جز عوامل مهمی هستند که همراه با تمرینات مقاومتی تاثیر بسزایی در تقویت ماهیچه های ورزشکاران دارند. ورزشکاران به منظور بازسازی و رشد عضلات خود در رژیم غذایشان از مقدار مناسبی پروتئین، کربوهیدرات و دیگر مواد مغذی استفاده می‌نمایند.

عضله سازی در بدن زمانی اتفاق می‌افتد که افراد علاوه بر ورزش منظم، برای بازسازی و رشد عضلات به بدن خود فرصت دهند. به عبارت دیگر ریکاوری اصولی منجر به رشد بهتر عضلات می شود. تقویت ماهیچه‌ها کیفیت زندگی را بهبود می‌بخشد و افراد در هر سنی  قادر به عضله سازی هستند. تقویت عضلات علاوه بر برخورداری از فواید فیزیکی تاثیرات بسزایی در خلق و خو و روح و روان فرد دارد. منجر به افزایش سطح اعتماد به نفس افراد می‌شود و میزان استرس آنها را کاهش می‌دهد.

ورزشکاران چگونه ماهیچه های خود را قوی می کنند

ورزشکاران چگونه ماهیچه های خود را قوی می کنند

 

نکات تغذیه ای برای تقویت ماهیچه های ورزشکاران

ورزشکاران به منظور تقویت عضلات باید علاوه بر برنامه تمرینی مناسب، تغذیه صحیح داشته باشند. تغذیه سالم تاثیر بسزایی در ساخت عضلات دارد و بهتر است ورزشکاران مواد غذایی را در رژیم غذایی خود جای دهند که از پروتئین بالا، کربوهیدرات و چربی سالم برخوردار هستند. رشد عضله زمانی صورت می‌ پذیرد که روند بازسازی عضله نسبت به تجزیه پروتئین ماهیچه‌ ای سریعتر باشد.

  • پروتئین

یکی از اصلی‌ ترین عناصر تغذیه‌ ای که در تقویت ماهیچه های ورزشکاران تاثیر بسزایی دارد، پروتئین است. مصرف پروتئین به میزان کافی روند عضله سازی را آسان می کند. به همین خاطر مصرف پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت، مرغ، ماهی و همچنین مصرف محصولات لبنی مانند شیر و ماست به ورزشکاران توصیه می‌ گردد. به عنوان مثال پروتئین حیوانی تخم مرغ به دلیل برخورداری از پروتئین بالا و چربی سالم، بهترین ماده غذایی برای تقویت ماهیچه‌ها به شمار می‌رود.

  • کربوهیدرات‌ها

عضله سازی زمانی اتفاق می‌ افتد که بدن انرژی لازم برای انجام تمرینات ورزشی را داشته باشد. کربوهیدرات‌ ها به عنوان منبع انرژی شناخته شده‌اند که مصرف آن به مقدار کافی سبب افزایش انرژی فرد می شود. کربوهیدرات‌های سالم عبارتند از: دانه‌های روغنی، غلات، نان سبوس دار و قهوه ای.

  • سبزیجات

برخی از سبزیجات انتخاب مناسبی برای عضله سازی به شمار می‌ روند. سبزیجاتی مانند کلم بروکلی، اسفناج، مارچوبه، کدو و آووکادو جز سبزیجات حاوی پروتئین هستند. البته پروتئین فراوانی ندارند اما گزینه خوبی در کنار غذا و به عنوان سالاد محسوب می‌شوند.

  • تاثیر مکمل‌های غذایی در تقویت ماهیچه های ورزشکاران

تقویت ماهیچه های ورزشکاران هنگامی صورت می پذیرد که افراد مکمل‌های غذایی مفیدی مصرف نمایند. تمامی ورزشکارانی که هدف عضله سازی دارند، برای تامین نیازهای تغذیه بدن خود می‌توانند اقدام به مصرف مکمل غذایی نمایند. ورزشکاران با افزودن مکمل‌ های پروتئینی به رژیم غذایی خود می‌ توانند به پروسه عضله سازی سرعت بخشند. همچنین مصرف مکمل‌ها هنگامی که افراد آسیب جزئی می‌بینند، توصیه می‌شود زیرا با مصرف آنها موجب بهبود سلامت خود خواهند شد.

عضله سازی ورزشکاران

عضله سازی ورزشکاران

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *