فواید ورزش فوتبال برای کودکان بسیار گسترده می‌باشد و این ورزش پرطرفدار در سنین مختلف  شور و انرژی خاصی را به همراه دارد. زمانی که کودکان مشغول بازی فوتبال هستند، از لحاظ روحی و جسمی آمادگی مناسبی خواهند داشت. در این مطلب قصد داریم چند مورد از فواید ورزش  برای کودکان را شرح دهیم و درباره اهمیت لباس مرغوب و با کیفیت ورزشی صحبت کنیم.

فواید ورزش فوتبال برای کودکان

 

فواید ورزش فوتبال برای کودکان، غیر قابل انکاراست و به جرأت می‌توان گفت که فوتبال بهترین ورزش در دنیا است. زیرا سبب نشاط و سلامت جسم و روح می‌شود و همینطور باعث رشد مهارت‌های اجتماعی نیز می‌شود. فرقی نمی‌کند که در کجای این کره خاکی ساکن هستید؛ چراکه همه والدین، در سراسر جهان آرزوی سعادت و موفقیت فرزند خود را دارند. والدین از اولین لحظه تولد کودک، او را در تمام مراحل زندگی به خوبی همراهی می‌کنند، تا فرزندشان بتواند هدف خود را به درستی انتخاب کند.بهتر است درمورد اهمیت ورزش برای کودکان کمی اطلاعات کسب کنیم.

فوتبال یکی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در سراسر دنیاست. تاثیر فوق‌العاده ورزش فوتبال بر سلامت روان و جسم انسان غیر قابل انکار است. یکی از مهمترین فواید ورزش فوتبال، ایجاد هماهنگی بین نیم‌کره چپ و راست مغز می‌باشد. برای توضیح در مورد این مطلب باید گفت: فوتبال از جمله ورزش‌هایی است که می‌بایست در حین حرکت به رسیدن به هدف که همانا زدن گل می‌باشد، فکر کنید. همین موضوع موجب افزایش مهارت تمرکز در انسان خواهد شد. همچنین این ورزش تاثیر بسیار عالی بر بهبود عملکرد قلب و همچنین افزایش استقامت بدن خواهد داشت. بسیاری معتقدند که فوتبال تنها یک بازی نیست. این ورزش درس‌هایی مانند: نظم، پشتکار، سیاست هدف گذاری و مدیریت موفقیت را به بازیکنان می‌آموزد. برای آگاهی حداکثری نسبت به فواید ورزش فوتبال برای کودکان و بزرگسالان، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت ورزش برای کودکان

 

بدیهی است که هر فرد پس از گذران دوران کودکی، مشغول به تحصیل می‌شود. اما چه بهتر است که قبل از ورود به مدرسه، والدین از علایق ورزشی کودک خود مطلع باشند. در این صورت می‌توانند او را به یادگیری ورزش مورد علاقه خود تشویق ‌کنند. چراکه ورزش برای کودک، نشاط و سلامتی به همراه دارد. به همین منظور، بهتر است اطلاعاتی در مورد فواید ورزش فوتبال برای کودکان کسب کنید. در جوامع دیگر، کودک موظف است همزمان با تحصیل، به سلیقه خود، یک رشته ورزشی را برگزیند. این کار به کودک کمک می‌کند که در کنار تحصیل، برای سلامتی و نشاط خود اهمیت قائل شود.

 

 

 

 

 

فواید ورزش فوتبال برای کودکان

 

بعضاً والدین از شیطنت‌های کودک خود به سطوح می‌آیند که کودکشان آرام و قرار ندارد. اما بدیهی است که همه کودکان سالم، از شور و نشاط و هیجان بی‌نهایتی برخوردار هستند که گاهی از کنترل خارج می‌شود.

در گذشته خانه‌ها اکثراً دارای حیاط بودند و کودکان، زمانی که از خواب بیدار می‌شدند تا جایی که توان داشتند مشغول بازی در حیاط بودند.

به دلیل فواید ورزش فوتبال برای کودکان، زمانی که قصد بازی فوتبال داشتند حتی در کوچه و خیابان‌ها نیز ساعت‌ها مشغول بازی بودند. اما این نعمت به تدریج با تبدیل خانه‌های حیاط‌‌ دار به آپارتمان‌های کوچک از کودکان گرفته شد.

امروزه با آپارتمان نشینی، کودکان نمی‌توانند هیجان خود را آن‌طور که باید بروز دهند. بنابراین با گذشت زمان و تاسیس ورزشگاه‌های فوتبال، کودکان توانستند راهی برای پیشرفت خود در این زمینه بیابند.  در واقع فوتبال ورزش جامع و کاملی است که همه محاسن برای آموزش همه جانبه مهارت زندگی را دارد.

14مورد از فواید ورزش فوتبال برای کودکان

 

فوتبال از جمله ورزش‌هایی است که حین انجام آن، شور و نشاط بازی را به همراه خود دارد. فواید ورزش فوتبال برای کودکان را در ادامه مطلب به طور مختصر شرح  خواهیم داد.

 

 

فواید ورزش فوتبال برای کودکان جهت حفظ سلامتی

 

از فواید ورزش فوتبال برای کودکان باید گفت به دلیل زمان طولانی که در فوتبال مقرر می شود، از بدن به سختی کار می‌کشد. بنابراین در صورتیکه به طور مداوم این ورزش انجام بشود، بدن ورزیده و متناسبی خواهد ساخت. همچنین سبب افزایش استقامت  و انعطاف‌پذیری بدن و بهبود تعادل خواهد شد. اما از دیگر فواید ورزش برای کودکان این است که به عنوان بازی نیز شناخته می‌شود. به دلیل شور و اشتیاق حین بازی، کودک بدون آنکه متوجه باشد ، در حال انجام ورزش نیز خواهد بود.

 

فواید ورزش

تاثیر ورزش بر انضباط شخصی کودکان

یکی از تاثیرات بسیار مفید فوتبال در کودکان، افزایش انضباط شخصی در آنها است. یکی از اصلی‌ترین نکاتی که مربیان در مورد ورزش فوتبال به بازیکنان گوشزد می‌کنند، رعایت نظم و انضباط در زندگی شخصی است. توجه کنید که داشتن استراحت کافی قبل از بازی فوتبال از اهمیت بسیاری برخوردار است . به همین دلیل بسیاری از بازیکنان فوتبال دارای ساعت خواب دقیق و منظم هستند. تنها در این صورت امکان انجام تمرینی فوق‌العاده وجود خواهد داشت. همچنین حاضر شدن به موقع سر تمرین نیز در فوتبال بسیار مهم می‌باشد. تمام این ریز نکات موجب نهادینه شدن انضباط شخصی در کودکان خواهد شد.

فواید ورزش فوتبال برای کودکان جهت تعامل و کار گروهی

 

یکی دیگر از فواید ورزش فوتبال برای کودکان این است که ناخودآگاه کار گروهی را به خوبی می‌آموزند. چراکه فوتبال، ورزش گروهی می‌باشد که هر نفر با انجام وظایف خود، در کنار اعضای دیگر گروه، برای یک هدف مشترک تلاش می‌کند. در بازی فوتبال، هیچ‌کس به تنهایی قادر به انجام کاری نیست و برای پیش بردن هدف، همگی به یکدیگر متکی هستند.

 

فواید ورزش فوتبال برای کودکان

 

فواید ورزش فوتبال برای کودکان  جهت احترام به قوانین

 

وجود قوانین و دستورالعمل‌ها از فواید ورزش فوتبال  می‌باشد و به آنها می‌آموزد که باید برای رسیدن به هدف، از قوانین تبعیت کنند. اگر کودک یاد بگیرد که در حین انجام کار، به دستورالعمل‌ها نیز گوش فرا دهد و از آنها پیروی کند، در زندگی موفق خواهد بود.

فواید ورزش فوتبال برای کودکان جهت هدفمند شدن

 

از دیگر فواید ورزش  باید گفت در این ورزش، کودک می‌آموزد که برای رسیدن به هدف باید به طور مداوم در تلاش باشد. کودک باید بیاموزد که حتی با وجود شکست‌های پی‌در‌پی، از هدف خود غافل نشود.

 

تقویت مهارت هدف گذاری

فوتبال کمک می‌کند که کودک با مفهوم هدف گذاری آشنا شود و برای رسیدن به هدف خود تلاش کند. متاسفانه بسیاری از افراد حتی در سنین بزرگسالی نیز با این مفهوم آشنا نیستند و همین موضوع موجب ایجاد مشکلات بسیاری در زندگی آنها می شود. فوتبال با تقویت قدرت بدنی و همچنین ایجاد سلامت روانی در کودک، مسیر رسیدن به اهداف را هموار می سازد. بسیاری از افرادی که در کودکی به انجام ورزش فوتبال می‌پرداختند، دارای شرایط شغلی و تحصیلی مناسبی در بزرگسالی هستند. تمام این موارد موجب محبوبیت حداکثری فوتبال در میان مردم شده است. همچنین فوتبال یکی از غیر قابل پیش ‌بینی‌ترین ورزش‌ها است. به همین دلیل ورزش فوتبال، امید به تغییر و بهبود شرایط را در انسان زنده خواهد کرد.

 

فواید ورزش فوتبال برای کودکان

 

 

 

فواید ورزش فوتبال برای کودکان جهت تحکیم خانواده

 

گاهی والدین به دنبال راهی برای برقراری ارتباط بیشتر با کودکانشان هستند. از دیگر فواید این است که به بهانه بازی فوتبال، خانواده را در کنار هم جمع می‌کند. همچنین خانواده‌ها می‌توانند برای همراهی با کودک خود، به تماشای فوتبال از طریق تلویزیون و یا در استادیوم فوتبال بنشینند.

فواید ورزش فوتبال برای کودکان جهت ایجاد سرگرمی

 

کودکان، مواقعی که بیکار می شوند مدام اعتراض می‌کنند. اتفاقاً یکی از فواید ورزش فوتبال برای کودکان این است که ساعت‌های طولانی مشغول فوتبال می‌شوند و دیگر فراغتی برای اعتراض ندارند. همچنین این ورزش بهترین جایگزین برای بازی‌های کامپیوتری و تماشای تلویزیون نیز می‌باشد.

فواید ورزش فوتبال برای کودکان

 

 

 

فواید ورزش فوتبال برای کودکان جهت تحمل شکست

 

از دیگر فواید ورزش  باید گفت که کودکان می‌آموزند در هنگام شکست، به اعصاب خود مسلط باشند. آنها یاد می‌گیرند که همیشه پیروزی در انتظارشان نخواهد بود و گاهی با شکست مواجه خواهند شد. آنها می‌آموزند که پس از شکست، با حفظ آرامش، تمرکز و پشتکار دست از تلاش بر ندارند تا به هدف خود برسند.

 

تقویت مهارت حل مسئله یکی از فواید ورزش فوتبال

توانایی حل مسئله یکی از فواید ورزش فوتبال است. به این نکته دقت کنید که زمانی که کودک شما مشغول ورزش فوتبال است، می‌بایست در زمان بسیار کوتاهی تصمیم بگیرید که توپ را به چه سمت پاس دهد. همین موضوع موجب تقویت مهارت تصمیم گیری در زمان کوتاه خواهد شد. همچنین زمانی که یکی از بازیکنان حریف به سمت او می‌آید، کودک باید در زمانی کوتاه نحوه مقابله با بازیکن را در ذهن خود مرور کند. اینکه جلوی پیشروی او به سمت دروازه را بگیرید. مسلما برای انجام این کار کودک وقت زیادی ندارد. همین موضوع موجب تقویت عملکرد مغز کودک برای مقابله با مشکلات خواهد شد.

 

فواید ورزش فوتبال جهت افزایش اعتماد بنفس در کودکان

علاوه بر رابطه مستقیم فوتبال و سلامت، تمرینات مداوم فوتبال موجب ایجاد حس اعتماد بنفس قوی در کودکان می‌شود. همانطور که می‌دانید، تقویت مهارت‌های گوناگون تنها با استفاده از ورزش امکان پذیر است. در نتیجه تمام این موارد موجب افزایش اعتماد بنفس خواهد شد. زمانی که بازیکنان فوتبال در یکی از بازی‌های خود به موفقیت می‌رسند، حس خودباوری در آنها به طرز شگفت انگیزی تقویت می‌شود. دانشمندان یکی از راه های اساسی مقابله با افسردگی را انجام تمرینات فوتبال می‌دانند. کمتر بازیکن فوتبالی را می‌بینید که دارای ویژگی خودباوری و اعتماد بنفس نباشد. چنانچه سلامت روان کودکان برای شما اهمیت دارد، حتما او را در یک کلاس ورزشی فوتبال ثبت نام کنید. یکی از ملزومات اصلی کلاس ورزشی، پیراهن و شورت فوتبالی است. اوراسیا اسپورت، یکی از مراکز بسیار معتبر عرضه کننده لباس ورزشی می‌باشد.

ورزش

 

رابطه بین ورزش فوتبال و جلوگیری از بیماری‌های واگیر دار

تحقیقات نشان می‌دهد که انجام تمرینات فوتبالی می‌تواند موجب مقاومت بالای بدن در برابر بیماری‌های واگیردار شود. در حقیقت انجام تمام تمرینات ورزشی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. به همین دلیل پزشکان توصیه می‌کنند که حداقل هفته ای سه ساعت به انجام تمرینات ورزشی بپردازید. همچنین یکی از فواید ورزش فوتبال در کودکان این است که این ورزش از ابتلای به بیماری‌های واگیردار جلوگیری به عمل می‌آورد. قابل ذکر است که رعایت بهداشت حین تمرین نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین این موضوع هنگام همه گیری بیماری‌های واگیردار اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

 

 

ورزش گروهی

 

فوتبال توده عضلانی کودک را افزایش می‌دهد

افزایش توده عضلانی در کودکان، یکی از فواید ورزش فوتبال برای کودکان است. در حقیقت میزان بالای توده عضلانی در انسان و سلامتی رابطه‌ای مستقیم با هم دارند. تمامی انسان‌ها با افزایش سن، میزان توده عضلانی‌شان کاهش می‌یابد. اما انجام تمرینات فوتبالی حداقل سه بار در هفته می‌تواند مانع این روند نزولی باشد. بهبود متابولیسم و همچنین افزایش توانایی بدن، از جمله فواید داشتن توده عضلانی بالا می‌باشد. همچنین فوتبال موجب افزایش میزان چگالی استخوان انسان نیز می‌شود. کند شدن روند پیری نیز از جمله فواید افزایش چگالی استخوان می‌باشد.

فواید ورزش فوتبال جهت کاهش استرس

از جمله فواید ورزش فوتبال، کاهش استرس و اضطراب در انسان می‌باشد.  بعد از انجام تمرینات فوتبال، میزان هورمون اندورفین در بدن بسیار بالا است. در حقیقت اندورفین به عنوان یک مسکن طبیعی و بسیار قوی شناخته می‌شود. همچنین فوتبال می‌تواند از زوال عقل جلوگیری کند. گرفتن تصمیم در لحظه در مسابقات فوتبال، موجب تقویت مغز می شود و همین موضوع در میانسالی به کمک شما می آید. خواب عمیق و افزایش تعادل بدن نیز از جمله فواید ورزش فوتبال می‌باشد. چنانچه کودک شما سخت به خواب می‌رود، حتما یک تمرین فوتبال می‌تواند به ایجاد خواب عمیق در او کمک کند.

بازی گروهی

 

وسایل مورد نیاز برای بازی فوتبال

 

برای انجام این ورزش باید لوازم مورد نیاز آن را فراهم‌ کرد. کودکان، پوست بسیار لطیف و حساسی دارند و به همین دلیل است که باید لوازم مصرفی آنان از جنس مرغوب و ضد حساسیت باشد.

لباس فوتبال از یک ست فوتبالی با انواع رنگ و طرح تشکیل شده است. این ست شامل شورت و پیراهن فوتبال می‌باشد که جزو واجبات این ورزش است. همانطور که می‌دانید مدل‌ها و برندهای لباس ورزشی از تنوع بسیاری برخوردار هستند.

برندهای خارجی و معروف در دنیا، علاوه بر قیمت‌های بالا، به دلیل اختلاف ارزش ریال و دلار، برای کشور ما مبلغ بسیار بالایی خواهند شد. اما نگران نباشید، ما برای کودکان دلبند شما پیشنهاد ویژه‌ای داریم و قصد داریم شما را با یکی از بهترین برندهای معتبر ایرانی آشنا کنیم.

برند اوراسیا، از تولید‌کنندگان موفق ایرانی در زمینه پوشاک ورزشی با تنوع بالا در مدل و سایز می‌باشد. در ادامه به ویژگی‌های برجسته اوراسیا اشاره خواهیم کرد.

پیراهن ورزشی

ویژگی‌های برند اوراسیا

 

برند اوراسیا تولید‌کننده انواع پوشاک ورزشی می‌باشد که در کیفیت محصولات خود همه جوانب جهت راحتی ورزشکار را سنجیده است. یکی از محصولات برند اوراسیا، شورت و پیراهن فوتبال است که از بالاترین  کیفیت و دوام برخوردار است و کودک با آن احساس راحتی می‌کند. دوخت مناسب آن باعث می‌شود که هنگام جنب و جوش به پوست کودک خصوصاً قسمت حلقه آستین و یقه فشار وارد نکند. چراکه اگر کودک احساس راحتی نداشته باشد از ادامه ورزش صرف‌نظر می‌کند. تعرق هنگام ورزش یک عمر طبیعی است اما ست فوتبالی اوراسیا طوری طراحی می شود که گردش هوا بین منافذ پارچه آن سبب تأخیر در تعرق می‌شود.

پیراهن ورزشی

در پایان لازم است بدانید جنس پارچه لباس‌های برند اوراسیا، بسیار لطیف و سبک است تا در هنگام جنب و جوش، کودک احساس راحتی داشته باشد‌.

پیراهن شورت

 

 

 

 

اهمیت جنس پیراهن و شورت فوتبالی

در واقع انتخاب یک لباس ورزشی مناسب تاثیر بسیاری در کیفیت ورزش شما دارد. پیراهن و شورت فوتبالی می‌بایست دارای ویژگی‌هایی باشد که باعث ایجاد مشکل و حساسیت در پوست شما نشود. چنانچه جنس لباس ورزشی شما از کیفیت کافی برخوردار نمی باشد، دمای بدنتان بالاتر از حد طبیعی رفته و برای قلب شما مشکل آفرین می شود. به همین دلیل بهتر است جنس شورت و پیراهن فوتبالی پلی استر باشد. این جنس لباس عرق بازیکن را به خود جذب نمیکند و همچنین موجب بالا رفتن دمای بدن او نیز نخواهد شد. پیراهن و شورت‌های ورزشی که از جنس پلی استر هستند در تمام طول بازی خنک و خشک باقی می‌مانند.

اوراسیا اسپرت، سالهاست که در زمینه عرضه و صادرات محصولات ورزشی فعالیت می‌کند. برای دریافت خدمات از این مرکز، از طریق شماره‌های درج شده در وب‌سایت اقدام نمایید.

خدمات اوراسیا اسپورت

پخش و همچنین صادرات محصولات و ملزومات ورزشی، از جمله خدماتی قابل ارائه در اوراسیا اسپورت می‌باشد. یکی از محصولات قابل ارائه این مرکز، پیراهن و شورت فوتبالی است. مهمترین نکته‌ای که هنگام خرید لباس فوتبال باید به آن توجه کنید، کیفیت آن است. اوراسیا اسپورت، عرضه کننده با کیفیت‌ترین محصولات با قیمتی بسیار مناسب می‌باشد. کارشناسان ما به صورت تمام وقت آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان می‌باشند. برای دریافت خدمات از این مرکز می‌بایست نام و نام خانوادگی و همچنین شماره تلفن خود را در بخش «آغاز همکاری» در وب‌سایت وارد نمایید. کارشناسان مشغول بکار در اوراسیا اسپورت، در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *