لباس فوتبالی

لباس فوتبالی با کیفیت برای فرم و بدن فوتبالیست ها طراحی می شود که اصول طراحی و برش آن در اولویت قرار دارد. البته این نوع لباس به تکنولوژی تهویه مجهز بوده تا دمای بدن ورزشکار در زمان مسابقه و تمرین را در وضعیت معمولی قرار دهد. همچنین لباس مختص ورزش فوتبال از قسمت سینه به طرف شکم جمع خواهد شد که برای افرادی دارای اضافه وزن و چربی شکم مناسب نمی باشد. ناگفته نماند که برای معرفی این نوع لباس باید با تیم های فوتبال ملی و باشگاهی آشنایی داشت تا اطلاعات کامل و در عین حال مفید باشد. همچنین پروسه خرید را برای متقاضی این لباس تسهیل نماید.

انواع لباس فوتبالی

لباس فوتبالی

انواع لباس ورزشی

ست فوتبالی در جغرافیای ایران و جهان با توجه به دسترسی از کیفیت متنوعی برخوردار است. همچنین لباس ورزشی فوتبال به دو ورژن پلیری و ورژن هواداری در سطح ایران و جهان تقسیم می شود که به شرح زیر است.

لباس پلیری ورژن بازیکن

این نوع لباس از اصول برش و طراحی مختص به ورزشکار مدنظر برخوردار بوده که از تکنولوژی تهویه هوا در نسخه های اصلی آن استفاده شده است. ولی تمام نسخه های موجود در بازار ایران کپی هستند و به این تکنولوژی مجهز نمی باشند. همچنین پهنای سینه لباس پلیر بیشتر بوده و در قسمت پهلو یا شکم کمتر می شود. البته این لباس برای ورزشکاران طراحی و تولید شده که اضافه وزن یا چربی شکم و پهلو ندارند. عوامل متعددی همچون نحوه قرارگیری صحیح منافذ، کیفیت پارچه از پشت و جلو لباس و لوگو نیز در کیفیت لباس پلیر تاثیرگذار خواهند بود.

لباس فوتبالی پسرانه اوراسیا تک ورژن هواداری

این نوع لباس برای دوستداران و هواداران فوتبال طراحی و تولید شده است که آنها از تناسب اندام مناسبی برخوردار نمی باشند. در برخی مواقع نیز ورزش نمی کنند. پس لباس ورژن هواداری قواره بزرگ بوده تا افراد دارای شکم و پهلو بزرگ بتوانند از این لباس استفاده کنند. همچنین لوگوی روی این نوع لباس به صورت دوخته شده یا لوگوی برجسته ژاپنی است. بنابراین لباس ورژن هوادار فوتبالی با توجه به نوع دوخت، لوگو و پارچه در درجه 1-2-3 کیفیت دسته بندی می شود.

مشخصات لباس فوتبالی

لباس فوتبالی

مشخصات لباس فوتبال

از مشخصات اصلی لباس ست بودن شورت و پیراهن ورزشی است که کیفیت آن ها بر عملکرد بازیکن تاثیر می گذارد. پس جهت دسترسی به بهترین لباس ورزشی فوتبال باید مشخصات و ویژگی های این پوشش را تعریف نمود که به شرح زیر است.

کیفیت و جنس

یکی از مشخصات اصلی ست فوتبالی تیمی به جنس و کیفیت آن باز می گردد. زیرا الیاف مصنوعی به سرعت دمای بدن فوتبالیست را افزایش می دهد و سلامت او را تهدید می نماید. همچنین جنس پنبه عرق بدن را به خود جذب کرده و ورزشکار باید سنگینی لباس را حمل نماید. البته پارگی و مقاومت کم یکی دیگر از معایب لباس ورزشی با جنس پنبه است. به همین دلیل پلی استر یکی از جدید ترین جنس های پارچه برای تولید لباس ورزشی از نوع فوتبالی بوده که هیچ تاثیری منفی بر بازی و بدن فوتبالیست ندارد.

تهویه

یکی دیگر از مشخصات این لباس، تهویه هوای مناسب است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. پس سوراخ های خیلی ریزی روی این لباس ها ایجاد شده که امکان جابجایی هوای گرم بدن ورزشکار با هوای خنک بیرون وجود دارد. در حالت کلی بافت پارچه های این نوع لباس به بافت سوزنی معروف است.

سبکی

سبکی لباس می تواند نقش بسزایی در عملکرد بازیکن داشته باشد. زیرا بدن بازیکن زمان تمرین و مسابقه عرق کرده و لباس او خیس می شود. اگر جنس لباس ورزشکار به گونه ای باشد که عرق بدن بازیکن را جذب نماید و سنگین شود، مسلما موجب اذیت و ناراحتی او خواهد شد.

کاربردها، خواص و مصارف لباس فوتبالی

این لباس به گونه ای طراحی می شود که بعد از مسابقات فوتبال می توانید آن را جایگزین یا حذف کنید. البته در برخی فرهنگ ها لباس  اورجینال به عنوان یک پوشش تفریحی مورد استفاده قرار می گیرد. لباس  پسرانه به دلیل کیفیت بالا، سبکی، راحتی و تهویه مناسب هوا در اکثر مهمانی ها با تم فوتبال و سایر باشگاه های ورزشی قابل استفاده است. همچنین برای ورزش هایی مانند دو، دوچرخه سواری، بسکتبال، بدنسازی و … نیز مناسب می باشد. البته از دیگر کاربردها و خواص لباس فوتبالی تیمی یا همان لباس  اوراسیا، ورژن هواداری است که طرفدار با پوشیدن این لباس عشق و علاقه خود را به تیم مقابل ثابت می کند.

خرید لباس فوتبالی ارزان

لباس فوتبالی

نکاتی جالب درباره خرید لباس فوتبال

انتخاب این لباس یک پروسه خیلی مهم بوده که علاوه بر زیبایی باید به سایر ویژگی های آن نیز توجه کرد. پس افرادی که طرفدار فوتبال بوده و می خواهند فعالیت ورزشی را آغاز نمایند باید اولین و مهم ترین قدم آنها انتخاب و خرید لباس فوتبالی تیمی مناسب باشد.

جنس لباس فوتبالی

امروزه بازار لباس با طیف وسیعی از انواع و اقلام پوشاک در هزینه فعالیت ورزشی روبه رو شده که لباس ورزشی یکی از حوزه ها می باشد. این لباس در جنس های پنبه خالص (کالیکو)، اسپندکس یا لاکرا، پلی استر، میکروفایبر، الیاف مصنوعی و نایلون تولید و به بازار عرضه می شوند.

طراحی لباس

ست فوتبالی متداول ترین پایه های مد در  صنعت پوشاک  می باشد. پس توجه به زیبایی، ظاهر و نوع طراحی زمان خرید این نوع لباس حائز اهمیت می باشد.

راحتی لباس فوتبالی

فوتبالیست هنگام تمرین تنها چیزی که به آن فکر می کند راحتی لباس  است. زیرا ناراحتی در این نوع لباس حواس بازیکن را پرت کرده و تمرکز او را مختل می سازد. پس خرید یک لباس نرم و در عین حال مقاوم و انعطاف پذیر در برابر کشش زمان انجام فعالیت های شدید می تواند دامنه حرکت فوتبالیست را کامل کند.

وزن و دوام لباس

این لباس بایستی از مواد با وزن کم و دوام بالا تولید شود. زیرا زمان انجام فعالیت های ورزشی و در طول تمرین زیر فشار قرار می گیرد. همچنین به ازای هر گرم افزایش وزن لباس، ورزشکار انرژی بیشتری تخلیه می کند و نتایج و عملکرد فوتبالی او مختل خواهد شد.

قیمت لباس 

قطعا قیمت لباس فوتبالی از مهم ترین موارد تاثیرگذار بر خرید این نوع پوشش است. زیرا اگر هزینه بیشتری برای لباس پرداخت شود باید عملکرد این پوشش نسبت به دیگر رقبای خود منحصر به فرد باشد تا لباس را جذاب تر به نمایش بگذارد. به ویژه در اقتصاد امروزی وجود یک لباس ورزشی با قیمت مناسب از فاکتورهای مهم خرید به شمار می رود.

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *