تاریخچه

در زبان اسپانیایی کلمه ی رئال، مفهوم «سلطنتی» دارد. در واقع این عنوان توسط آلفونسو سیزدهم در سال 1920 به تیم رئال مادرید داده شد. علاوه بر آن در حوالی همان سال، شکل یک تاج  را نیز بر روی آرم این باشگاه قرار دادند. این تیم فوتبال در طی سال های فعالیت خود، حتی یک دفعه هم از لیگ اول اسپانیا بیرون نرفته و همواره در این لیگ حاضر بوده است.

تاریخچه

تاریخچه و تاسیس باشگاه رئال مادرید

فوتبال توسط گروهی از دانشجویان و دانشگاهیان، به شهر مادرید وارد شد. در همان زمان تعدادی از آن‌ها باشگاهی را به اسم باشگاه فوتبال آسمان ایجاد کردند و هر دوشنبه صبح در آنجا فوتبال بازی می کردند. تقریبا 3 سال بعد و در سال 1900، این باشگاه را به دو باشگاه کاملا جدا تقسیم کردند. پس از آن دو سال دیگر در تاریخ 6 مارس سال 1902، دوباره لقب خود را به رئال مادرید تبدیل کردند. 3 سال بعد از آن نیز، این تیم توانست اولین جام خود را با پیروزی بر تیم اتلتیک بیلبائو در جام اسپانیا کسب کند.

در حدود چهارم ژانویه سال هزار و نهصد و نه ملندز، که مدیریت رئال را در آن موقع بر عهده داشت، با امضای شیوه نامه جام اسپانیا، توانست باشگاه را جزو اعضای فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا قرار دهد. در سال هزار و نهصد و بیست پس از اینکه آلفونسو سیزدهم لقب رئال را به تیم داد، باشگاه نام خود را دوباره تعویض کرد و به «رئال مادرید» تبدیل کرد.

چند بازیکن برتر تاریخی  تیم رئال مادرید

فرناندو هیه رو

این بازیکن که جزو برترین بازیکنان تاریخ تیم رئال مادرید می باشد، در جایگاه سومین مدافع گلزن برتر تاریخ فوتبال جهان قرار دارد. او از جمله بهترین مدافعان تاریخ اِسپانیا می باشد که همواره عملکردش را تحسین می کنند. این بازیکن اَز سال 1989 تا 2003 به مدت 14 سال در مادرید بازی کرد. او مجموعاً در این 14 سال 601 بازی درخشان را به نمایش گذاشت.

فرناندو هیه رو

رونالدو نازاریو دِلیما

نازاریو از بهترین مهاجمان و بازیکنان تاریخ فوتبال به شمار می‌آید. این بازیکن در تیم رئال مادرید و برزیل بسیار خوش درخشید. با وجود اینکه او فقط 5 سال برای تیم رئال بازی کرد و حتی یک و نیم سال از آن را هم مصدوم بود، بسیار مورد حمایت هواداران قرار داشت. این بازیکن در تیم رئال فقط چهار جام کسب کرد اما آنقدر عالی در جمع کهکشانی‌ها حضور یافته بود که مجله مادریدی مارکا، عنوان ((بهترین بازیکن خارجی باشگاه)) را به او اعطا کرد.

رونالدو نازاریو دِلیما

روبرتو کارلوس از تهاجمی ترین مدافعان تیم رئال مادرید

این بازیکن از تهاجمی ‌ترین مدافعان تاریخ فوتبال جهان می ‌باشد. این بازیکن نخست به عنوان وینگر چپ در اینتر میلان شناخته می شد. سپس کارلوس به دلیل علاقه به مدافع بودن به تیم رئال مادرید رفت و همیشه با پیراهن کهکشانی‌‌ها افتخار آفرینی کرد. در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2002، دو پاس گل او بر هر دو گل تیمش تاثیر گذاشت که این از بزرگترین بازی‌ها و خاطرات کارلوس برای هواداران رئال است.

روبرتو کارلوس

ایکر کاسیاس از بهترین دروازه بانان تاریخ تیم رئال مادرید

این دروازه بان که از بهترین بازیکنان  به شمار می‌آید، در فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، توانست دروازه تیم را دو دفعه مقابل آرین روبن حفظ کند. این بازیکن و جانلوئیجی بوفون, دروازه بان اَفسانه‌ای ایتالیا به عنوان ممتاز‌ترین دروازه بان‌های قرن بیست و یکم شناخته می‌شوند.

تیم رئال مادرید

 

فرانس پوشکاش بهترین تمام کننده ی تاریخ

پوشکاش مجارستانی اَز برترین گلزنان تاریخ بشریت محسوب می‌شود. این بازیکن و گِرد مولر را به عنوان بهترین تمام کننده های تاریخ معرفی می‌کنند. پوشکاش در جام جهانی 1954سوئیس در جهان شناخته شد و توانست جایزه بهترین بازیکن جام را کسب نماید. این بازیکن در 262 بازی رئال حضور داشت و 242 گل زد.

تیم رئال مادرید

 

 

رائول گونزالس از اصیل‌ترین بازیکنان تیم رئال مادرید

گونزالس به عنوان یکی اَز اَصیل‌ترین بازیکنان تاریخ اِسپانیا شناخته می‌شود که کمک‌های زیادی به تیم رئال مادرید کرده است. این بازیکن که در فهرست برترین بازیکنان تاریخ رئال قرار گرفته است، با 741 بازی, بیشترین تعداد حضور در تیم را دارد.

رائول گونزالس

فرانسیسکو پاکو گنتو

فرانسیسکو از بزرگترین و درخشان‌ترین بازیکنان تاریخ تیم رئال مادرید به حساب می آید. این بازیکن اَز سال 1953 به این تیم اضافه شد. او همچنین رکورد‌‌دار قهرمانی لالیگا (با کسب دوازده دوره قهرمانی) و لیگ قهرمانان اروپا (با کسب شش قهرمانی) می‌باشد.

فرانسیسکو پاکو گنتو

 

زین الدین زیدان

این بازیکن اُسطوره و اَفسانه ی تاریخ تیم رئال مادرید بود.  او تنها 5 سال در این تیم بازی کرد ولی محبوب تمامی هواداران این تیم شد. گلی که این بازیکن به بایرلورکوزن در فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2002 زد به عنوان یکی اَز بهترین گل های تاریخ فوتبال شناخته می‌شود.

 

تیم رئال مادرید

آلفردو دی اِستفانو اسطوره‌ی کبیر تاریخ فوتبال تیم رئال مادرید

این بازیکن که یکی از اسطوره‌های کبیر تاریخ تیم رئال مادرید می‌باشد، اَز نگاه 2 بازیکن برتر (پله و مارادونا) لقب بهترین بازیکن تاریخ را از آن خود کرده است. این بازیکن در سال 1953 به تیم رئال پیوست و در طی سال های 1956 تا 1960 توانست پنج دفعه در فینال لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا کند. او توانست در هر 5 دیدار گلزنی کرده و با 7 گل در فینال های این تورنمنت، عنوان آقای گل فینال های لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد.

آلفردو دی اِستفانو

 

کریستیانو رونالدو محبوب‌ترین اسطوره‌ در تاریخ تیم رئال

این بازیکن به شدت محبوب که در هوادارانش ملقب به سلطان است، از بهترین مهاجمان تاریخ و یکی اَز 2 مهاجم برتر قرن بیست و یکم به شمار می‌آید. او در سال 2009 به تیم رئال مادرید پیوست و بعد از چند سال این تیم را به قدرت سابق خود برگرداند. رونالدو را به عنوان بهترین بازیکن و برترین گلزن تاریخ تیم رئال مادرید شناخته و تقدیر می کنند. او  توانست در 438 بازی به 450 گل دست یابد.

تیم رئال مادرید

 

رکورد ها و افتخارات تیم رئال مادرید

این تیم با 12 عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و با 23 بار راهیابی به مرحله نیمه نهایی توانسته است، رکورددار شود. همچنین این تیم با به دست آوردن 58 جام، موفق ‌ترین تیم در تاریخ اسپانیا و اروپا شناخته می ‌شود. این تیم محبوب همچنین با کسب 16 جام بین المللی، یکی از برترین تیم‌‌های دنیا است. علاوه بر این ها توانسته است با کسب 33 جام به پرافتخار‌ترین تیم لالیگا تبدیل شود.

لباس تیم رئال مادرید

از همان نخست، لباس خانگی تیم رئال مادرید، یکپارچه سفید بود و یک خط تیره در میان آن قرار داشت. سپس در سال 1902 لباس‌های راه راه، به لباس‌های یکدست سفید تغییر یافتند و جوراب‌های آبی رنگ نیز، سیاه شدند. بعد‌ها در سال 1947 به خواست مدیر باشگاه، بر روی پیراهن های بازیکنان، دکمه قرار گرفت و آرم باشگاه را، روی قسمت سینه سمت چپ بازیکنان قرار دادند. لباس فوتبال خارج از خانه این تیم نیز از همان آغاز یا یکدست سیاه بوده است و یا کاملاً ارغوانی و هیچ موقع تغییر نیافته است.

 

بهترین مرجع برای تهیه لباس فوتبالی

اوراسیا  مجموعه ای معتبر است که در زمینه تولید و فروش شورت و پیراهن فوتبالی و دیگر ملزومات ورزشی   فعالیت می کند. اگر به تیم رئال مادرید علاقه مند هستید و به دنبال مرجعی مطمئن برای خرید ست فوتبالی و شورت و پیراهن این تیم محبوب می گردید، سایت اوراسیا بهترین انتخاب برای شما است.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *