دلیل سرگیجه هنگام ورزش چیست؟

 

احساس ضعف و بی حالی در حین ورزش یکی از مشکلاتی است که احتمالا بسیاری از شما تا به حال آن را تجربه کرده اید. سرگیجه هنگام ورزش می توان بسیاری از افراد را نگران کند. اما در اکثر مواقع دلایل ساده ای باعث بروز سرگیجه در حین ورزش می شوند و نیازی نیست که برای این موضوع نگران نباشید. به ویژه اگر سلامتی خودتان را چک کرده اید و به صورت منظم چکاپ خون می دهید. در ادامه مقاله قصد داریم در مورد سرگیجه در حین ورزش و دلیل آن صحبت کنیم.

چرا هنگام ورزش سرگیجه میگیریم

چرا سرگیجه میگیریم

دلیل سرگیجه هنگام ورزش چیست؟

می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در اکثر مواقع افراد به دلیل افت قند خون، عدم رسیدن آب و اکسیژن کافی به بدن خودشان با این مشکل مواجه می شوند و جای هیچ نگرانی در این مورد نیست. ولی اگر احساس می کنید دلایل دیگری نیز باعث بروز این مشکل شده اند، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید. در حال حاضر دلایل متداول سرگیجه هنگام ورزش شامل موارد زیر می شوند.

1.       کم آبی بدن در حین ورزش دلیل سرگیجه هنگام ورزش

در حین ورزش هر فردی مقدار زیادی از آب بدن خود را از دست می دهد. چرا که میزان فعالیت افراد افزایش پیدا می کند و همین موضوع باعث می شود که بدن دچار کم آبی گردد. کم آبی بدن با علائم مختلفی همراه است که از جمله آن ها می توان به سرگیجه هنگام ورزش اشاره کرد. خشک شدن پوست، خشک شدن لب ها، ضعف در بدن و گرفتگی عضلات نیز از جمله نشانه های کم آبی بدن در حین ورزش هستند. برای جلوگیری از بروز این مشکل حتما در حین ورزش آب کافی بنوشید.

چرا هنگام ورزش سرگیجه میگیریم

دلیل سرگیجه هنگام ورزش چیست؟

2.      افت قند خون در طول ورزش

یکی دیگر از عواملی که می تواند باعث سرگیجه هنگام ورزش شود، افت قند خون است. بدن برای تامین انرژی از گلوکز استفاده می کند. در صورتی که گلوکز خون کاهش پیدا کند، احتمال اینکه دچار افت قند خون شوید وجود دارد. در چنین شرایطی احساس سرگیجه و ضعف بسیار شایع است. برخی از افراد نیز احساس حالت تهوع در هنگام ورزش دارند. مصرف مواد مغذی حاوی کربوهیدرات و قندهای مفید، آجیل ها و میان وعده های مغذی می توانند به جلوگیری از سرگیجه  کمک کنند.

3.     عدم تنفس صحیح باعث سرگیجه هنگام ورزش

تنفس در طول ورزش بسیار حائز اهمیت است. اما افراد محدودی با نحوه صحیح تنفس در حین ورزش آشنایی دارند و اکثر افراد فکر می کنند که بدون تنفس صحیح نیز می توانند ورزش کنند. اما این کار کاملا اشتباه بوده و می تواند تاثیر بدی روی سلامت عمومی بدن داشته باشد. افرادی که تنفس صحیح ندارند، اجازه نمی دهند که خونرسانی در حین ورزش به عضلات به درستی صورت گیرد. در این صورت قلب به درستی کار خود را برای پمپاژ خون انجام نمی دهد و این موضوع می تواند باعث سرگیجه در حین ورزش شود. سعی کنید که فاصله میان ست های ورزش خودتان را حفظ کنید و از ورزش کردن غیر اصولی جلوگیری نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *