ورزش های آبی

با گذشت زمان و مدرن شدن زندگی انسان ها، رابطه بین ورزش و سلامتی نیز ملموس تر می شود. ریشه بسیاری از دردها و بیماری های انسان در تحرک پایین و تغذیه نامناسب می باشد.  یکی از دردهای عضلانی که درصد بالایی از افراد به آن درگیر می شوند، روماتیسم است.

ورزش های آبی

آیا ورزش برای روماتیسم خوب است

آیا ورزش برای روماتیسم خوب است؟

سوالی که شاید برای بسیاری از افراد پیش آید این است که آیا ورزش برای روماتیسم خوب است یا خیر؟ در جواب باید اینطور عنوان کرد که انجام حرکات ورزشی به صورت کلی باعث بالا رفتن مقاومت بدن و پیشگیری از به وجود آمدن دردها و بیماری های عضلانی می شود. یکی از بیماری های عضلانی رایج در بین افراد مسن و حتی میانسال، روماتیسم است. برای کاهش دردهای ناشی از روماتیسم و پیشگیری از آن نیز باید حرکاتی مناسب را اجرا کرد.

کسانی که هنوز شک دارند در مورد اینکه آیا ورزش برای روماتیسم خوب است یا خیر باید بدانند که ورزش به صورت کلی روی عملکرد بدن و خلق و خوی انسان ها تاثیر مثبتی دارد. با انجام حرکات ورزشی مناسب می توان کارکرد مفاصل را بهبود بخشیده و باعث تقویت ماهیچه ها شد. انجام حرکات ورزشی مناسب باعث کاهش دردهای روماتیسمی شده و افراد می توانند حس آسودگی را بعد از یک دوره مشخص لمس کنند.

آیا ورزش برای روماتیسم خوب است

ورزش های آبی

ورزش هایی که باعث کاهش درد روماتیسم می شوند

حال که موضوع آیا ورزش برای روماتیسم خوب است یا خیر به صورت دقیق مشخص شد، باید با ورزش‌های مناسب این درد عضلانی آشنا شویم. با اجرای این ورزش ها، فشار کمی به استخوان ها وارد می شود و تاثیر زیادی روی کاهش درد عضلانی نیز دارد. در ادامه به برخی از ورزش های مناسب و مفید اشاره خواهیم کرد.

  • ورزش های آبی: طبق تحقیقات انجام شده، ورزش های آبی یکی از بهترین انتخاب ها برای افرادی است که روماتیسم مفصلی دارند. انجام ورزش های آبی و آب درمانی می تواند درد و حساسیت های مفصلی را به صورت قابل توجهی کاهش دهد.
  • دوچرخه سواری: مبتلایان به بیماری روماتیسم در خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نیز قرار دارند. به همین دلیل نیز انجام ورزش های سبک که باعث بالا رفتن ضربان قلب شود، پیشنهاد می شود. یکی از ورزش های سبک که می تواند ضربان قلب را نیز افزایش دهد، دوچرخه سواری می باشد.
  • پیاده روی: قطعا یکی از بهترین و سالم ترین ورزش ها برای تمام افراد در سنین مختلف، پیاده روی است. پیاده روی یک ورزش سبک و نرم است که باعث بالا رفتن ضربان قلب و نرم شدن مفاصل و ماهیچه ها می شود. شما می توانید با 30 دقیقه پیاده روی در طول  روز، درد مفاصل را کاهش  دهید و روحیه خود را تقویت کنید.
  • ورزش های کششی: انجام حرکات و ورزش های کششی نیز تاثیر قابل توجهی روی کاهش دردهای عضلانی و تقویت مفاصل دارد. انجام این حرکات ساده به صورت مرتب می تواند نتایج قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *