چگونه ورزش کنیم لاغر شویم؟

چگونه ورزش کنیم لاغر شویم؟ در واقع تمرینات بدنی یکی از مهم‌ترین پارامترهای یک سبک زندگی سالم است.این بدان معناست که حتی اگر نمی‌خواهید وزن کم کنید، برای سلامتی حداقل 3 ساعت در هفته لازم است ورزش کنید. صرف نظر از سبک زندگی سالم، ورزش می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

چگونه ورزش کنیم لاغر شویم؟ پاسخ این است که ورزش کالری می‌سوزاند و ترکیب ورزش و رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن موثر است. داستان از این قرار است که وقتی کالری دریافتی خود را کاهش می‌دهید، در واقع بدن شما غذای کمتری نسبت به مصرف روزانه دریافت می‌کند، در این صورت بدن شما مجبور است از ذخایر چربی جهت تامین کالری لازم برای انجام اعمال حیاتی استفاده کند و بر این اساس با گذشت زمان، ذخایر چربی بدن کاهش می‌یابد. اگر ورزش را در برنامه زندگی خود بگنجانید، بدن شما برای آن ورزش به مقداری انرژی نیاز خواهد داشت که پس از آن، ذخایر بدن تخلیه می‌شود و به همین دلیل، سرعت چربی سوزی بدن  به تدریج افزایش می‌یابد و تعداد کالری‌هایی که بدن شما مصرف می‌کند بیشتر از کالری است که می‌سوزانید، در چنین حالتی علائم کاهش وزن به تدریج در بدن شما ظاهر می‌شود.

چگونه ورزش کنیم لاغر شویم؟

مزایای ورزش جهت کاهش وزن

انتخاب ورزش جهت کاهش وزن، فواید بسیاری دارد. ورزش از افتادگی پوست بدن به دلیل کاهش وزن مفرط جلوگیری می‌کند. توده عضلانی بدن را افزایش می‌دهد، سبب افزایش متابولیسم بدن و کاهش بیماری قلبی می‌شود. ورزش ظرفیت قلب و عروق خونی را افزایش می‌دهد و از ابتلا به دیابت جلوگیری می‌کند. همچنین ورزش خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و جهت کمک به پیشگیری از پوکی استخوان بسیار مناسب است. انتخاب ورزش جهت کاهش وزن، فشار خون را پایین می‌آورد و انرژی و نشاط را افزایش می‌دهد.

ورزش‌های مختلف جهت کاهش وزن

چگونه ورزش کنیم لاغر شویم؟ برای کاهش وزن از طریق ورزش، حتما تمرینات هوازی را در برنامه خود بگنجانید. ورزش هوازی از قلب محافظت می‌کند و کالری زیادی می سوزاند. یکی از بهترین تمرینات هوازی دویدن است. دویدن نه تنها کالری می‌سوزاند، بلکه متابولیسم بدن را در طول روز نیز افزایش می‌دهد. اگر می‌خواهید چربی بسوزانید و عضلات پایین تنه خود را با تمرینات هوازی افزایش دهید، دویدن یک گزینه عالی برای کاهش وزن است. ورزش شنا، تمام عضلات بدن را درگیر می‌کند و می‌توان آن را یکی از بهترین راه‌های کاهش وزن از طریق ورزش دانست.

ورزش جهت کاهش وزن

دوچرخه‌سواری یک ورزش محبوب است که تناسب اندام را بهبود می‌بخشد و به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. اگر چه دوچرخه‌سواری یک فعالیت در فضای باز است، اما در بسیاری از باشگاه‌ها دوچرخه ثابت وجود دارد،  که به افراد امکان می‌دهد در فضای بسته ورزش کنتد و از آلودگی، سرما یا گرمای شدید در امان بمانند. مطالعات نشان داده است افرادی که به طور منظم دوچرخه‌سواری می‌کنند، تناسب اندام بهتری دارند و کمتر به بیماری‌های قلبی مبتلا می‌شوند. ورزش‌های دیگر مانند بدنسازی نیز به کاهش وزن کمک می‌کنند و سبب عضله سازی و کاهش چربی‌های بدن می‌شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *