برای-لاغری-شکم-تردمیل-

برای لاغر شدن و رسیدن به وزن ایده آل، روش های مختلفی وجود دارد. اما هیچ راهی بهتر از این نیست که از ترکیب ورزش و رژیم غذایی کمک بگیرید. تردمیل و لاغری که به همراه آن در افراد به وجود می آید، می تواند یک از راه های موثر در کاهش وزن باشد. اما گاهی اوقات پیش می آید که افراد با وجود اینکه به صورت منظم را تردمیل ورزش می کنند، اما به وزن ایده آل خودشان نرسیده اند و یا فکر می کنند لاغر نشده اند. برای دلیل این موضوع را دقیق تر متوجه شوید، این مقاله را از دست دهید.

چرا با تردمیل ورزش میکنیم لاغر نمی شویم؟

ورزش با تردمیل

 آیا تردمیل باعث کاهش وزن می شود؟

هر ورزشی که بتواند باعث بالا رفتن ضربان قلب شما شود، کالری می سوزاند و روی کاهش وزن شما موثر است. بنابراین تاثیر تردمیل و لاغری با آن کاملا واقعی است و شما می توانید با مشورت یک مربی ورزشی، روزانه ساعاتی را صرف ورزش کردن کنید و به وزن ایده آل خودتان برسید.

تردمیل و لاغری؛ آیا تردمیل باعث کاهش وزن می شود؟

آیا تردمیل باعث کاهش وزن می شود؟

چرا با تردمیل لاغر نمی شویم؟

در اینکه تردمیل می تواند باعث  کاهش وزن شود، شکی نیست. اما سوال اصلی اینجاست که چرا با تردمیل لاغر نمی شویم؟ واقعیت این است که معمولا چند هفته اول که رژیم غذایی خود را شروع می کنید و به دنبال آن روزانه چند ساعتی را صرف ورزش کردن می کنید، شاهد کاهش وزن زیادی هستید. اما به مرور زمان سرعت کاهش وزن در شما کاهش پیدا می کند که این موضوع کاملا طبیعی است. به غیر از این مورد ممکن است عوامل زیر باعث شوند تا با وجود اینکه هر روز از تردمیل  کمک می گیرید، شاهد کاهش وزن خودتان نباشید.

  • کم بودن شدت ورزش در هنگام تردمیل و انتظار لاغری

یکی از دلایل لاغر نشدن با تردمیل این است که شدت ورزش شما کم است. میزان کالری که می سوزانید وابسته به شدت ورزشتان است. اگر شدت ورزش شما کم باشد، حتی با افزایش زمان تردمیل، ممکن است به لاغری نرسید. پس کمی سرعت تردمیل را بیشتر کنید یا با شیب بیشتری روی تردمیل راه بروید.

  • کمبود خواب

نباید انتظار داشته باشید که با تردمیل لاغر شوید، وقتی کمبود خواب دارید. کمبود خواب می تواند باعث کاهش متابولیسم در بدن و عدم ترشح هورمون رشد شود. اگر می خواهید به وزن ایده آل برسید، حتما خواب منظم و باکیفیتی داشته باشید.

  • عدم رعایت رژیم غذایی در هنگام لاغری با تردمیل

هیچ فردی نمی تواند بدون تلاش به وزن ایده آل برسد. اگر می خواهید تردمیل برای لاغری اثربخش باشد، حتما باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. میزان مصرف کربوهیدرات را محدود کنید و پروتئین بیشتری مصرف کنید. البته بعد از ورزش باید با رساندن کمی مواد مغذی انرژی را به بدن خودتان هدیه کنید. پس بعد از ورزش خودتان را به یک لیوان شیر و خرما دعوت کنید.

  • داشتن بیماری زمینه ای هورمونی

گاهی اوقات افراد به صورت اصولی از تردمیل  استفاده می کنند، ولی باز هم به وزن ایده آل خود نمی رسند. بعضی از مشکلات هورمونی مانند کم کاری تیروئید، مقاوم بودن بدن به انسولین و موارد این چنینی می توانند مقاومت بدن را به کاهش وزن افزایش دهند.

  • تردمیل و لاغری و تاثیر  استرس زیاد در فرد

استرس زیاد می تواند تمایل افراد را به میل کردن خوراکی های شیرین افزایش دهد. ممکن است با داشتن استرس، بدون اینکه متوجه شوید غذای بیشتری بخورید و اختلال در کاهش وزن شما ایجاد شود.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *