عضله سازی با فوتبال

 

آیا عضله سازی با فوتبال امکان پذیر است

یکی از رشته‌ های ورزشی پرطرفدار در دنیا فوتبال است. برخی از ورزشکاران از انجام ورزش‌ هوازی واهمه دارندو معتقدند که عضله سازی با فوتبال  ممکن نیست . افرادی که سرعت و قدرت بدنی مناسب و همچنین ضریب هوشی بالایی دارند، در این رشته ورزشی پیشرفت سریع تری خواهند داشت.

در حالی که این یک باور اشتباه بوده و این موضوع به اثبات رسیده که ورزش‌ فوتبال با شدت متوسط، به رشد عضلات کمک می‌ کند. اما افرادی که قصد انجام فوتبال حرفه ای دارند، بهتر است برای افزایش توده های عضلانی خود، ورزش بدنسازی و فوتبال را با یکدیگر ترکیب کنند.

فوتبال یک ورزش هوازی محسوب می‌ شود؛ به عبارت دیگر این ورزش نیازمند دریافت، انتقال و جذب اکسیژن است. ورزش هوازی مانند فوتبال، ضربان قلب شما را افزایش می‌ دهد و موجب تنفس سریع و افزایش دمای بدن می‌ شود.

عضله سازی با فوتبال زمانی امکان پذیر است که شما میزان کالری بیشتری مصرف نمایید. پروتئین نقش بسیار پررنگی در رژیم‌ غذایی مربوط به افزایش حجم عضلات دارد. در نتیجه افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی به معنای دریافت کالری بالاتر است. هنگامی شما قادر به عضله سازی با فوتبال هستید که بتوانید به منظور جبران کالری سوزی، کالری بالایی به بدن برسانید. بهتر است در کنار فوتبال برای تقویت عضلات و مفاصل، ورزش بدنسازی انجام دهید. بدنسازی موجب افزایش حجم عضلات و همچنین برطرف کردن ضعف عضلانی می‌ شود. زمانی که عضلات شما ضعیف باشند، درد زیادی را تجربه خواهید کرد.

                                                           عضله سازی با فوتبال

                                                           عضله سازی با فوتبال

 

توصیه های تغذیه ای مناسب برای عضله سازی

عضله سازی با فوتبال هنگامی که تغذیه سالمی داشته باشید، امری سهل و آسان است. قطعاً بدن شما بدون مواد مغذی کافی مخصوصاً پروتئین‌ ها، قادر به عضله سازی نخواهد بود.

  • مصرف پروتئین ها

هنگامی که در ماهیچه سنتز پروتئین رخ می‌ دهد، بدن نیازمند پروتئین بیشتری به منظور ترمیم آن است و در نتیجه موجب افزایش توده عضلانی می‌ شود. به همین علت بسیاری از ورزشکاران پس از پایان تمرینات ورزشی خود، شیک پروتئینی مصرف می‌ کنند. متخصصان تغذیه به منظور افزایش توده‌ های عضلانی مصرف 1.4 تا 2 گرم پروتئین را به ازای هر کیلوگرم توصیه می‌ نمایند. به عنوان مثال بدن فردی که ۶۸ کیلوگرم وزن دارد، نیازمند 100 تا 135 گرم پروتئین است. فوتبالیست‌ ها می‌ توانند پروتئین مورد نیاز برای عضله سازی بدن را از طریق گوشت قرمز، لبنیات، مرغ و ماهی دریافت کنند.

 

  •  هیدراته ماندن بدن

بعد از انجام تمرینات ورزشی مانند فوتبال، آبرسانی به بدن بسیار حائز اهمیت است. زمانی که شما ورزش هوازی پرشدت دارید، بهتر است میزان سطح مایعات بدن را افزایش دهید. زمانی که سطح مایعات بدن افزایش می‌ یابد، انعطاف پذیری عضلات بهبود پیدا کرده و درد و گرفتگی عضلانی ایجاد نمی‌ شود.

 

  • خوردن یک میان وعده سالم

عضله سازی با فوتبال زمانی رخ می‌ دهد که شما 45 دقیقه پس از اتمام تمرین خود، میان وعده‌ ای سالم میل کنید. خوردن یک وعده غذایی سالم موجب ذخیره انرژی عضلانی می‌ شود و به روند ریکاوری بدن کمک بسیار خوبی می‌ کند.

تمرینات مناسب برای عضله سازی

                                                      تمرینات مناسب برای عضله سازی

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *