ورزش برای درمان بیماری واریکوسل

آیا فوتبال برای واریکوسل ضرر دارد؟

همانطور که میدانید واریکوسل نوعی بیماری شایع است که امروز بسیاری از مردان درگیر این بیماری هستند. ناگفته نماند که این بیماری، مردان 15 الی 35 سال را درگیر می‌کند.در بیماری واریکوسل رگ ‌های داخل کیسه بیضه متورم شده و درد بسیار شدیدی به وجود می‌آورند. در پاسخ به این سوال که آیا فوتبال برای واریکوسل ضرر دارد یا خیر

باید بگوییم که بله ورزش‌هایی مانند فوتبال و حتی آرام دویدن، باعث ایجاد درد شدیدی در بیضه‌ها می‌شود. البته ناگفته نماند که بسیاری از ورزش‌ها هم برای بهبودی بیماری واریکوسل موثر هستند که در این مقاله به این ورزش ‌ها هم اشاره خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که ورزش کردن باعث افزایش گردش خون در رگ ها شده و ورم به وجود آمده در بیضه‌ها را کاهش میدهد. اما ورزش هایی که شامل دویدن می‌باشند به هیچ عنوان برای افرادی که مبتلا به بیماری واریکوسل هستند مناسب نیست. بنابراین اگر دچار بیماری واریکوسل هستید بهتر است ورزش‌هایی همچون فوتبال را انجام ندهید.

انجام چه ورزش هایی برای بیماری واریکوسل ضرر دارد و چه ورزش هایی مفید است؟

انجام دادن ورزش هایی که شامل دویدن با سرعت بالایی هستند در افراد مبتلا به بیماری واریکوسل باعث ایجاد ورم بیشتر در رگ های بیضه ها شده و در نتیجه درد بسیار شدیدی به وجود می‌آورید.

با بررسی دقیق متخصصان و پزشکان در مورد این سوال که آیا فوتبال برای واریکوسل ضرر دارد یا خیر دریافتند که ورزش هایی همچون فوتبال و … برای این بیماری مضر است. زیرا دویدن باعث ایجاد فشار در مفاصل شده و این امر باعث متورم تر شدن بیضه ها می‌شود.

اگر فردی هستید که به دویدن علاقه دارید میتوانید روزانه نیم ساعت الی 1 ساعت پیاده روی آرام داشته باشید. زیرا پیاده روی یکی از کم خطرترین و بدون عارضه ترین ورزش ها به شمار می‌آید.  نرمش هایی همچون نرمش کشش قورباغه برای افرادی که دچار بیماری واریکوسل هستند بسیار مناسب است. زیرا ورزش‌های کششی باعث بهبود گردش خون در بیضه‌ها و سایر اندام‌ها می‌شود. پس بنابراین برای بهبودی بیماری واریکوسل بهتر است ورزش‌های کششی انجام دهید.

 

بیماری واریکوسل در مردان

 

بیماری واریکوسل در مردان

 

معرفی ورزش هایی که برای بیماری واریکوسل موثر هستند

در این قسمت از مقاله میخواهیم ورزش هایی که برای بیماران واریکوسل موثر هستند را معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید. با بررسی این موضوع که آیا فوتبال برای واریکوسل ضرر دارد یا خیر میتوانید فشار ورزش بر روی این بیماری را متوجه شوید.

یکی از اصلی ترین ورزش ها برای بهبودی بیماری واریکوسل شنا کردن می‌باشد. زیرا شنا کردن باعث می‌شود تا جریان خون در کلیه عروق بدن افزایش یابد. همچنین سایر ورزش ها همچون ایروبیک و … برای درمان بیماری واریکوسل بسیار مناسب هستند.

یکی دیگر از اصلی ترین ورزش ها که به بهبود بیماری واریکوسل کمک شایانی می‌کند یوگا می‌باشد. یوگا، تمامی علائم بیماری واریکوسل را بهبود می‌بخشد وتورم  در بیضه ها بسیار کمتر می شود. زیرا حرکات کششی در ورزش یوگا باعث جریان خون بهتر در قسمت بیضه ها می شود و درد ناشی از این بیماری را کاهش میدهد.

 

 

ورزش برای درمان بیماری واریکوسل

ورزش برای درمان بیماری واریکوسل

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *