ورزش فوتبال و دیسک کمر

 

آیا فوتبال برای دیسک کمر ضرر دارد؟

در جواب این سوال که آیا فوتبال برای دیسک کمر ضرر دارد یا خیر، باید بگوییم که بله، فوتبال برای افراد مبتلا به دیسک کمر کاملا مضر است. به طوریکه بسیاری از افراد با انجام دادن ورزش فوتبال به دیسک کمر مبتلا می شوند  و در حال حاضر از این بیماری رنج میبرند. پس بنابراین ورزش فوتبال یکی از اصلی ترین عوامل بیماری دیسک کمر می‌باشد. البته ناگفته نماند که دیسک کمر عوامل بسیار زیادی دارد که فوتبال یکی از شایع ترین علت های آن می‌باشد.

ورزش فوتبال علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارد، دارای معایبی نیز می‌باشد که در این مقاله میخواهیم به این معایب اشاره کنیم پس با ما همراه باشید. یکی از اصلی ترین معایب ورزش فوتبال، ایجاد دیسک در کمر می‌باشد.

بسیاری از پزشکان و متخصصان در جواب این سوال که آیا فوتبال برای دیسک کمر ضرر دارد یا خیر، دریافتند که انجام دادن ورزش فوتبال در بیماران مبتلا به دیسک کمر باعث جابجایی مهره‌های ستون فقرات می‌شود. دیسک کمر و فوتبال رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند، به طوریکه افرادی که مبتلا به دیسک هستند به هیچ وجه نمی‌توانند ورزش فوتبال را انجام بدهند.

زیرا ورزش فوتبال باعث شدیدتر شدن درد کمر می‌شود.  انجام دادن این ورزش در بیماران مبتلا به دیسک کمر آسیب‌های بسیار جدی و خطرناکی به وجود می آورد.

پس بنابراین افرادی که مبتلا به دیسک کمر هستند باید از انجام ورزش فوتبال دوری کنند. همانطور که میدانید بیماری دیسک کمر و پارگی دیسک در بین افرادی که فوتبال بازی می‌کنند بسیار رایج است. ناگفته نماند که ورزشکارانی که مبتلا به دیسک کمر و پارگی دیسک هستند میتوانند بعد از استراحت طولانی مدت دوباره فوتبال بازی کنند. در ادامه این مقاله میخواهیم کارهایی که مانع ایجاد دیسک کمر می‌شوند را مورد بررسی قرار دهیم.

 

ورزش فوتبال و دیسک کمر

ورزش فوتبال و دیسک کمر

 

چه کار هایی مانع از ایجاد دیسک کمر در فوتبالیست ها می‌شود؟

با بررسی این موضوع که آیا فوتبال برای دیسک کمر ضرر دارد یا خیر میتوانیم بفهمیم که ورزش فوتبال ورزشی بسیار خطرناک برای بیماران مبتلا به دیسک کمر می‌باشد. اما ورزشکاران برای جلوگیری از ایجاد دیسک در کمر و پارگی دیسک میتوانند بعضی نکات را رعایت کنند. به عنوان مثال داشتن رژیم غذایی سالم و وزن متناسب از ایجاد دیسک جلوگیری می‌کند. همچنین انجام دادن حرکات صحیح و درست با اعضای بدن نقش بسیار زیادی در جلوگیری از مبتلا شدن به دیسک کمر دارد. فوتبالیست ها برای جلوگیری از مبتلا شدن به دیسک کمر می‌بایست از رانندگی طولانی مدت پرهیز کنند. زیرا رانندگی طولانی مدت باعث آسیب  به مهره های ستون فقرات می‌شود. ناگفته نماند که فوتبالیست ها برای جلوگیری از ایجاد دیسک در ناحیه کمر می‌بایست از بلند کردن اجسام سنگین اجتناب کنند.

بهتر است بدانید که ایستادن و نشستن نادرست در طولانی مدت باعث ایجاد دیسک در مهره ها می‌شود. بنابراین بهتر است به طرز صحیح نشستن و ایستادن توجه کرد. برای جلوگیری از ایجاد دیسک در ستون فقرات بهتر است به طور منظم حرکات ورزشی که باعث تقویت عضلات می‌شوند را انجام دهید.

 

 

ورزش فوتبال و دیسک کمر

عوامل بازدارنده از دیسک کمر

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *