ورزش فوتبال و بدنسازی

اهمیت و فواید تمرینات فوتبال برای بدنسازی

ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا فوتبال برای بدنسازی ضرر دارد؟ فوتبال نه تنها ضرری برای بدنسازی ندارد، بلکه می‌ تواند موجب تناسب اندام شود و استقامت قلبی عروقی را بهبود دهد. ضرر فوتبال برای بدنسازی تنها زمانی حاصل می‌ شود که میزان کالری دریافتی بدن ورزشکار کمتر از میزان کالری سوزی آن باشد. افرادی که فوتبال بازی می کنند، با انجام تمرینات ورزشی در طول هفته می‌ توانند میزان چربی بدن خود را به صورت قابل توجهی کاهش دهند در نتیجه عضلات خود را بهبود بخشند. ورزش فوتبال موجب درگیر شدن فیبرهای ماهیچه‌ ای می‌ شود و سوختن چربی را افزایش می‌ دهد.

ضرر فوتبال برای بدنسازی بسیار ناچیز است. ورزش بدنسازی برای فوتبالیست‌ های حرفه‌ ای نقش بسزایی دارد و افراد برای داشتن بدنی ورزیده و آماده باید در این رشته ورزشی فعالیت کنند. ورزش فوتبال در کنار بدنسازی موجب افزایش حجم و استقامت عضلات می‌ شود و افرادی که به صورت منظم در طول هفته  فوتبال بازی می‌ کنند، سبب تقویت عضلات خود خواهند شد. از دیگر تاثیرات مثبت فوتبال در بدنسازی می‌ توان به افزایش قدرت و تقویت استخوان‌ ها اشاره نمود. ترکیب ورزش فوتبال و بدنسازی منجر به تقویت استخوان ها می شود. افراد می‌ توانند با انجام تمرین‌ های بدنسازی موجب استحکام استخوان‌ های خود شوند و توان استخوان را افزایش دهند. افزایش فشار به استخوان‌ تاثیر بسزایی در بالا بردن مقاومت آن دارد.

                                                               ضرر فوتبال برای بدنسازی

                                                               ضرر فوتبال برای بدنسازی

 

ریکاوری بدن پس از ورزش فوتبال

ورزش فوتبال مانند دیگر فعالیت‌ های بدنی علاوه بر آن که منجر به بهبود سلامتی می‌ شود، می تواند کوچک شدن عضلات را در بر داشته باشد. در نتیجه توصیه ما این است که به منظور جلوگیری از کوچک شدن عضلات اقدام به ریکاوری نمایید. با انجام ریکاوری عضلانی مناسب، شما می‌ توانید به آسانی اقدام به بازسازی عضلات خود کنید. اگر بازسازی به درستی صورت نگیرد، ممکن است عضلات به حالت اولیه باز نگردند.

فعالیت‌ هایی مانند افزایش جریان خون، تغذیه مناسب، خواب مطلوب و استراحت کافی عملکرد بدن را به صورت قابل توجهی افزایش می دهند و در بازسازی عضلات تاثیر بسیار خوبی دارند. اگر شما می‌ خواهید ضرر فوتبال برای بدنسازی را به صورت قابل توجهی کاهش دهید، باید پس از انجام تمرینات ورزشی خود ریکاوری کنید تا بافت‌ های بدن کاملا ترمیم شوند. اگر شما جز افرادی هستید که قصد دارید با انجام ورزش‌ هایی مانند فوتبال و یا بدنسازی موجب بهبود توان عضلانی خود شوید و زندگی سالمی داشته باشید، بهتر است عمل ریکاوری را پس از تمرینات خود جدی بگیرید.

به منظور پیشگیری از ضرر فوتبال برای بدنسازی بهتر است تغذیه مناسب و متعادلی داشته باشید. عدم رعایت تغذیه مناسب می‌ تواند منجر به کوچک شدن عضلات شما شود. انتخاب غذاهای سالم پس از تمرین به شما کمک می‌ کند تا به عمل ریکاوری سرعت دهید و عضلات حجیم‌ تری بسازید. بدن، پس از انجام تمرینات بدنسازی نیاز به بازیابی عضلات دارد. برای دریافت بهترین نتیجه باید  رژیم غذایی سالمی داشته باشید زیرا خوردن غذاهای ناسالم ممکن است سبب دور شدن شما از اهدافتان شود.

                                                       ورزش فوتبال و بدنسازی

                                                       ورزش فوتبال و بدنسازی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *