ورزش مناسب برای ترک سیگار

آیا سیگار برای ورزشکاران ضرر دارد؟

همانطور که میدانید، مهم‌ترین اصل برای ورزشکاران، داشتن زندگی سالم و بدون مصرف هیچ دخانیاتی می‌باشد. زیرا سیگار و ورزش کاملا با یکدیگر در تضاد هستند. در جواب این سوال که آیا سیگار برای ورزشکاران ضرر دارد یا خیر باید بگوییم که سیگار نوعی سم خطرناک برای بدن ورزشکاران به شمار می‌آید.

در این مقاله سعی داریم تمامی مضرات سیگار برای ورزشکاران را مورد بررسی قرار دهیم پس با ما همراه باشید. ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن و افزایش هورمون اضطراب و استرس از اصلی‌ترین مضرات سیگار برای بدن ورزشکاران می‌باشد.  سیگار  باعث آسیب به ریه‌ها می شود و تنفس را برای ورزشکاران دشوار می‌کند.

ناگفته نماند که افرادی که ورزش می‌کنند به انرژی و قدرت بیشتری نیاز دارند که سیگار کشیدن، میزان انرژی بدن را کاهش میدهد. این امر باعث می‌شود تا ورزشکاران، قدرت و انرژی کافی را برای انجام دادن ورزش های هوازی و قدرتی نداشته باشند. در ادامه این مقاله میخواهیم مضرات سیگار برای ورزشکاران را به صورت تخصصی بررسی کنیم.

 

عوارض سیگار برای ورزشکاران

همانطور که گفتیم مصرف هر گونه دخانیات همچون سیگار و … برای سلامتی انسان مضر بوده و عوارض بسیار زیادی به همراه دارد. با بررسی دقیق متخصصین و پزشکان در مورد این سوال که آیا سیگار برای ورزشکاران ضرر دارد یا خیر میتوان فهمید که سیگار درگیری شدیدی در سلامت ریه‌ها ایجاد می‌کند.  سیگار باعث می‌شود که کیسه‌های هوای موجود در ریه‌ها خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهند و این امر باعث ایجاد خلط در ریه‌ها می‌شود.

سیگار  باعث کاهش رشد عضلات می‌شود و به همین دلیل ورزشکار به نتیجه مطلوبی نمی رسند. زیرا مونوکسید کربنی که درون سیگار وجود دارد به هموگلوبین خون می‌چسبد و مانع رسیدن اکسیژن به ماهیچه‌ها می‌شود و ماهیچه‌ها با کمبود اکسیژن روبرو می شوند.

این امر باعث می‌شود تا عضلات و ماهیچه‌های ورزشکاران به خوبی رشد نکند. بنابراین تا جایی که میتوانید از مصرف هرگونه دخانیات دوری کنید. در ادامه این مقاله میخواهیم ورزش ‌های موثر برای ترک سیگار را مورد بررسی قرار دهیم.

ورزش مناسب برای ترک سیگار

عوارض  سیگار

ورزش های مناسب برای ترک سیگار

همانطور که میدانید بعضی ورزش ها تاثیر بسیار زیادی در ترک سیگار دارند.  بطور کلی ورزش کردن تاثیر بسیار مثبتی در بدن و روحیه انسان دارد.

انجام  ورزش هایی همچون یوگا، بدنسازی و دوچرخه سواری برای ترک سیگار کمک بسیار زیادی می کنند. ناگفته نماند که ورزش کردن باعث کاهش استرس و اضطراب در فرد می شود و تمرکز فرد را افزایش میدهد. همین امر باعث ایجاد حس شادابی در فرد می شود و به ترک کردن دخانیات در فرد کمک می‌کند.

بنابراین اگر قصد ترک سیگار را دارید بهتر است اول سراغ ورزش بروید. زیرا ورزش باعث می‌شود که به سلامتی خود اهمیت بدهید. همچنین ورزش کردن برای افرادی که قصد ترک کردن سیگار را دارند مانند سم زدا عمل می‌کند و بدن فرد را به خوبی سم زدایی می‌کند.

 

"</p

ورزش مناسب برای ترک سیگار

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *